Handelsbetingelser | Calmhome

Handelsbetingelser

Virksomhedsoplysninger

Calmhome.dk / Mediekusken ApS

Rentemestervej 39
2400 København NV

Danmark

Tlf. +45 25893032
MAIL: info@calmhome.dk
CVR: DK-35483942

Velkommen til Calmhome.dk.

Når du bestiller vores produkter, accepterer du samtidig vores salgsbetingelser. De er som følger:

Betaling & Priser

Alle priser er i danske kroner (DKK) og er inklusiv 25% moms.
Der er ingen gebyrer, når du bruger kreditkort. Prisen angivet ved bestilling er din nuværende pris.

Vi modtager følgende betalingsformer:

  • Dankort og Visa Dankort
  • MasterCard
  • Maestro
  • MobilePay

Ved brug af kreditkort vil betalingen først blive trukket fra din konto, når varen afsendes. Vi opkræver ingen gebyrer ved brug kreditkort.

Leverede varer er underlagt ejerskabet af Mediekusken ApS, indtil købsprisen er fuldt udbetalt.

KVITTERING / ORDREBEKRÆFTELSE
Når du har bestilt en vare hos os, modtager du på mail en ordrebekræftelse som kvittering for vores modtagelse af din bestilling.

Hvis ikke du har modtaget den, bedes du tjekke dit spamfilter. Hotmail og G-mail er ikke glade for autogenererede mails og smider dem ofte i spamfiltre. Du kan også have skrevet forkert e-mail ind på din ordre, og så bliver det lidt svært for dig at modtage vores mails.

Kontakt os snarest via mail info@calmhome.dk, hvis ikke du har fået en ordrebekræftelse.

Tjek venligst din ordrebekræftelse, når du modtager den: – har du valgt den rigtige variant – har du påført den korrekte leveringsadresse? Er din mail korrekt? Har du husket mobil-nr. til sms-service fra fragtfirma?

Fragt og levering

Du kan følge din ordre under forsendelsen, ved hjælp af det sporingsnummer du modtager fra fragtfirmaet efter afsendelse.

Levering via GLS i Danmark er gratis.
Leveringstid, uanset produkt, er max. en uge i Danmark.

LEVERINGSTID
Vi afsender oftest din pakke enten samme hverdag, hvis vi får din ordre inden kl. 14.
Skulle vi have en udfordring med din bestilling, vil du høre fra os – enten via mail, sms el. tlf.opkald.
Når vi har færdigbehandlet din ordre, sender vi samtidig en mail til dig, så du ved, at vi nu har afsluttet din ordre og at pakken nu sendes med fragtleverandør.

Skal det gå ekstra tjept? Skriv “haster” i kommentarfeltet, så skal vi nok gøre det ekstra hurtigt, hvis vi kan.

AFHENT SELV
Du har også mulighed for at hente selv på vores adresse. Ring eller skriv for at aftale.

BYTTESERVICE
Hos Calm Home er der altid min. 14 dages byttefrist, men vi har selvfølgelig også mulighed for at imødekomme særlige ønsker til yderligere forlænget byttefrist – fx i forbindelse med julen eller, hvis gaven først skal gives væsentligt senere end de 14 dage. Skriv dit ønske i bemærkningsfeltet i kurven.

Fuld returret

Hos os har du 14 dages fortrydelsesret.

Du har 14 dage til at give besked om fortrydelsen og herfra 14 dage til at sende varen retur.
Fortrydelsesretten løber fra den dag, du har modtaget varen.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Er varen plomberet, må den ikke være brudt.

Skulle de fremsendte varer ikke leve op til dine forventninger, kan du sende din ordre retur og få pengene tilbage. Vi går ud fra, at du sender varen tilbage hurtigst muligt, så du kan få dine penge retur. Meddelelsen skal gives ved henvendelse til info@calmhome.dk. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Bemærk:
Der er ingen returret på specialfremstillede bestillingsvarer.

Returnering

Når du har givet os besked om, at du ønsker at returnere dit køb, skal varerne tilbageleveres til vores lageradresse:

Calm Home
Rentemestervej 39
2400 København NV

Vi afhenter ikke pakker i pakkeshops og modtager ikke returpakker som sendes pr. efterkrav og lignende.

Bemærk: Der er ingen returret på specialfremstillede bestillingsvarer.

Varens stand, når du sender den retur:

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på.

Med andre ord – du kan prøve varen på samme made, som hvis du prøvede den I en fysisk butik.

Har du prøvet varen udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt.

Dette betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan du kun få leveringsomkostningerne retur.

Du kan miste dit købsbeløb, helt eller delvist. Det sker, hvis varens værdi er forringet fordi:
• Du reelt har taget varen i brug.
• Den er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den.
• Du har håndteret varen på anden måde, end det var nødvendigt, for at du kunne fastslå varens art, egenskaber og den måde, som den fungerer på.

I tilfælde af at du returnerer en brugt vare – har du ikke ret til at få alle sine penge retur. Loven giver den erhvervsdrivende ret til at fratrække et beløb for varens værdiforringelse, inden de tilbagebetaler købesummen til forbrugeren. Det er den erhvervsdrivende, der har ret til at fastsætte beløbet.

Tilbagebetaling

Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb, som du har indbetalt til os tilbage.
I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Der må ved kontooverførsel påregnes op til 10 dage, før du modtager dit returbeløb.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, medmindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den

Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Reklamation

Hvis du ønsker at reklamere over et produkt, bedes du sende en email til info@calmhome.dk med fotos af eventuelle fejl og mangler.

Dit køb er omfattet af købeloven, herunder mangelreglerne. Det vil sige, at der ydes to års reklamationsret i henhold til loven.

De 2 år begynder fra den dag, hvor du har modtaget varen.

Det betyder, at du enten kan få en mangelfuld vare repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Vi forbeholder os altid ret til at afgøre, hvilken form for kompensation der kommer på tale. I særlige tilfælde, som f.eks. udenlandske køb, vil vi som oftest give penge tilbage eller give et afslag i prisen.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Bemærk: Variationer i struktur og udseende grundet håndværksmæssige processer er ikke omfattet af reklamationsrettighederne.

Sådan gør du:
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen.

Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Vi anbefaler dog, at du reklamerer så hurtigt som mulig efter at fejlen er opdaget.

• Kontakt os via mail til info@calmhome.dk.
• Oplys dit ordrenummer
• Vedhæft et billede af varen og reklamationen.

Afhængig af den konkrete situation modtager du videre instrukser.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis rimelige fragtomkostninger til at sende varen retur til os.

Det foregår i praksis ved, at vi sender dig et link til en postblanket, som du kan printe ud og sætte på emballagen med varen, du ønsker at reklamere over.
Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til vores adresse.

Vi sender dig et link til en returlabel ved berettiget reklamation.

Er reklamationen ikke berettiget, skal du selv afholde alle udgifter til transport, herunder vores fragtomkostninger til returnering af varen efter undersøgelse.

Varen sendes til:

Calm Home / Mediekusken Aps
Rentemestervej 39
2400 København NV

Fejl, misbrug og annullering af ordrer

Hvis der er begrundet mistanke om betalingsmisbrug, annullerer vi ordren, og alle sådanne bestillinger vil blive meldt til politiet.

Vi bestræber os på at alle vores informationer på vores hjemmeside og på ordrebekræftelsen, altid er korrekte.

Lovvalg og værneting

Køb af varer på Calmhome.dk er undergivet dansk ret. Enhver tvist afgøres af de ordinære danske domstole.

Du betyder meget for os

Vi står gerne på hovedet for dig og gør os umage, så vi håber naturligvis, at du bliver tilfreds med dit køb. Fejl kan ske – og desværre også hos os, selv om vi gør rigtig meget for at undgå det. Vi håber, at vi hører fra dig på mail eller telefon, hvis det skulle være tilfældet.

God fornøjelse – vi håber, du bliver en tilbagevendende kunde hos Calmhome.dk.

Persondata og cookies

Første gang du køber en vare hos Calmhome.dk, bliver du registreret som kunde med navn, adresse, tlf. nummer og e-mail. Kortoplysninger afgivet ved køb videregives direkte til PBS (Nets) og er ikke tilgængelige for netbutikken eller dens personale. Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig.

Den dataansvarlige på Calmhome.dk er Helle Kuskner.

Calmhome.dk benytter en netbutiksløsning, der på vegne af Calmhome.dk indsamler de oplysninger, som er nødvendige for at sikre gennemførelsen af din ordre. Oplysningerne afgivet til Calmhome.dk videregives eller sælges ikke til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger. Oplysningerne opbevares i minimum 5 år, idet bogføringsloven kræver det.

Calmhome.dk anvender cookies med henblik på at gemme indhold i indkøbskurven. I Internet Explorer kan cookies slettes i menuen “Funktioner” -> internetindstillinger -> slet cookies.

Som registreret hos Calmhome.dk har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til: info@calmhome.dk

KLAGEADGANG
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til info@calmhome.dk

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Forbrugerklagenævnet, såfremt betingelserne herfor er opfyldt (www.forbrug.dk).

Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal, hvilket dog hovedsageligt vil være relevant, hvis du er forbruger med bopæl uden for Danmark. Du finder klageportalen her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/